Friday, March 2, 2007

Dra mig baklänges! (ända in i historiens fantastiska värld!)

Den här bloggaren i Hong Kong tycker verkligen att ALL historia är spännande.

I had such an interesting taxi driver last night. When he heard I was going up to the Peak, he asked me if I knew the story about Plantation Road. No, what? I said hoping for a good ghost story, but in fact it was an explanation of why Plantation Road got its name – amazingly enough, there was a plantation there. This was where the trees were planted which were used to transform the Peak from its original barren windswept rock into the verdant mass that it is today.
Tänk om han finge komma till Stockholm och jag kunde få berätta var "torget" fått sitt namn.

3 comments:

Unknown said...

Va? Är det här ett angrepp eller ironiserande över folklig berättartradition, Nikolas?

Unknown said...

Förövrigt, så har den där bloggsnubben en intressant lässmak - från Beevors "Berlin" via "Odyseén" till en avslutning i dussinfantasy. Tänk vilken inblick bloggar ger i folks inre liv...!

Nikolas said...

Angrepp och ironi är det bästa sättet att döva tomheten i mitt eget inre. Jag kan inte sparka neråt så jag sparkar österut.