Wednesday, January 10, 2007

"Answers to tough questions came forth." Säger Brad.

Varför inte slå till på årtusendets bok? Författaren Elijah "began cutting pages of the Bible into little pieces, separating each verse and reassembling them one-by-one across a large floor like a giant jigsaw puzzle. To his amazement, a body of work emerged revealing new precepts and the secrets of the ancient manuscript."

Och så det bästa.

Influenced by his training as an engineer, pilot, scientist and historian, Elijah’s puzzle was pieced together in a profound way. As new dimensions of the Bible unfolded, answers to tough questions came forth, while a better understanding of life emerged, which in turn brought Old and New Testament prophecies to life. With truths about the past, present and future uncovered, Elijah found himself creating a massive timeline that connected Biblical prophecies with historical events.

Fantastiskt! "Influenced by his training as an engineer, pilot, scientist and historian." Hur fan går det till? Tell us more! Hur tänker man som en pilot och en historiker? Vad blir resultatet? "Om jag lyfter till 10 000 meter och dubbelkollar den här källan så får jag..." vadå? Lock för öronen av historiens vingslag? Källkritisk svindel? Diskursanalys med sex nödutgångar?

Inte nog med det. The Underground Bible lanseras av Brad på PR firman Promotion in Motion.

Always trust a dude called Brad.

Jo hördu, Brad, ingenjörsbiblen som du rekommenderade... hur var det med den? Ingår flyglektioner i priset?

9 comments:

Anonymous said...

hehe, juste att man kan signa upp på hans nyhetsbrev (www.theundergroundbible.com) och bland annat få reda på:

"Elijah's guest appearances (när kommer han till Stockholm!?)

Elijah's newest Bible discoveries (Moses var en transvestit och Judas hade en kanin som hette Snuffan)"

I don't know about you. But I'm signing up!

Anonymous said...

Det där känns som någonting Tom Cruise skulle kunna göra reklam för via scientologkyrkan. Bara omslaget får en att vilja gå ner i spagat av gudomligt... skratt? Eller rädsla snarare, för man får väl frukta att vissa kommer ta Mr. E på allvar? Fast allvarligt talat: vem skulle inte vilja ha Elijahs meritlista?!?

Unknown said...

Nä, nu skall vi vara schyssta. Vad snubben i själva verket sysslar med är ju en bokstavlig dekontruktion av bibeln. Varför använda sig av en teori, när det i varje byrålåda finns en bra sax? Jag skall genast ta fram Foucault, låt oss se.. "övervakning och straff" blir bra. Fan vet, vad jag kan skapa med några bra klipp...

Unknown said...

Efter ha varit inne på Elijah's hemsida har jag beställt hans DVD om himlen och helvetet. Hoppas leverans sker snabbt, jag kan knappt vänta på att få sanningen uppenbarad för mig.

Unknown said...

Medan jag ändå håller på (efter 3 glas fredagsvin) så undrar jag vad en "snaphona" är? Ni vet det där som står på högerkanten i bloggen om skälen till att skriva en avhandlingen i historia. Om jag får gissa så är det en fågel av andarten? Jag författaren till bloggen möjligtvis tipsa mig om relevant källmaterial för en historisk studie över denna fågel? Talihoo, jag har skjutit den sista snaphonan?

Unknown said...

rättelse: kan författaren till bloggen...

Anonymous said...

TRE glas fredagsvin you say...?!

"Snaphonan" för en osökt (tolkar iaf jag det som) vidare till jul och nyårs helgernas SVT-storfräsare "Snapphanarna". Min fundering gällande den serien, som jag tyvärr inte följde slaviskt, är om det är historiskt riktigt att en kvinna kunde vara ledare för ett snapphanekompani? Så var det åtminstone i programet, där "Svart-Stina" styrde skutan. Få rätsida på min genusokunnighet!

Nikolas said...

PÅ a) svarar jag att snapphonor är de kvinnliga varianterna av rövarne som bråkade om någon obskyr provins i södra Sverige. De parade sig oftast med s.k. snapphanar och ruvade på sina ruttna ägg till planer tills de kläcktes som isen över stora bält inte gjorde. Frågan är bara: vad kom först? Diftongerna eller skägget?

b) Huruvida svart-stina kunde leda ett kompani av hanar vet jag intet om. Jag ska försöka ragga expertis till den frågan. Återkommer!
c) angående fredagsvin kan jag rekommendera Ginåtånik ala fredag. Funkar lika bra. Ska gå och klippa lite i telefonkatalogen nu.

Anonymous said...

Ja, troligen sa det ar